A prémium linképítésnek 2 olyan fajtáját létezik, amelyek igényelnek egy kis marketing tudást. Olyan esetek ezek, amikor nem mi írjuk meg a tartalmat, vagy legalábbis nem szükséges olyan erős tartalom megírása.
PR Cikkek
Maga a PR rövidítés a Page Rank-ből jön, ami tulajdonképpen a Google első olyan SEO algoritmusa volt, amely felmérte a weboldalakat és egy értékkel látta el 0-tól 10-ig.
Az algoritmus figyelembe vette az oldal tartalmát, a rámutató linkek mennyiségét és minőségét, meghatározva ezáltal relatív autoritását az interneten. Hogy mi is „részesüljünk” PR cikkből, annyit kell tennünk, hogy egy nagy hatalommal bíró weboldalt kérünk meg a tartalom elkészítésére, majd a mi oldalunkkal való linkelésre.
Persze mindez komoly pénzösszeg kifizetését jelenti az adott cégnek a prémium linképítés során. A procedúra késhegyen való táncolást jelent, mert a Google tiltja a linkekért való fizetést/ezek megvásárlását. A nyereség a hivatkozó link erőssége, mert egy stabil és ismert oldalról kapunk linket, ami felér akár több, kisebb oldallal való linkeléssel.
Tört linkek
Ezzel a módszerrel segítünk megjavítani a 404 típusú hibákat, szólva és javasolva a weboldal tulajdonosának, hogy linkeljen minket. Ilyen hibákkal akár egy egyszerű böngészés során is találkozhatunk, de léteznek programok, amelyek segítenek gyorsabban beazonosítani őket.
Főleg olyankor járhatunk sikerrel, ahol számos link megtalálható, így számunkra is bőven akad lehetőség, hogy saját oldalunkat linkeltessük.
Domain vásárlás
A prémium linképítés egy másik módszere a lejárt vagy lejárni készülő domain nevek megvásárlása. Ilyen típusú domain neveket erre szakosodott licit oldalakon találhatunk, ahol, sok esetben, egy átfogó analízist is találunk arról, hogy mennyire sikeres volt az oldal, mint a PA (Page Authority) és DA (Domain Authority), mennyi backlinkkel rendelkezik – minél nagyobb ezek száma, annál nagyobb az esélye az oldalra érkező forgalom növelésének és hitelességének.