A WordPress, mint a tartalommarketing-rendszerek (CMS) többsége, kínál címkéket, melyeket minden bejegyzésnél megadhatunk. Ha nem fogjuk megtiltani, akkor a címkék máris használatba vehetők, és a Google automatikusan be is indexeli őket.
Felmerül a kérdés, hogy érdemes-e a címkeoldalakat felhasználni a SEO-ban. Tekintsük át röviden, hogy mikor és hogyan érdemes ezeket felhasználni.
Amikor nem előnyös
Az adott címke URL-jét, ha a keresőbe behozzuk, akkor ugyanúgy láthatjuk a hozzá tartozó bejegyzéseket, mint a kategóriák esetében. Az esetek többségében a címke neve és a posztok bélyegképe, címe, a linkje, illetve rövid bevezető jelenik majd meg.
Tekintettel arra, hogy ugyanezek jelennek meg a bejegyzésekben is, ezért elmondhatjuk, hogy a címkeoldalakon gyakorlatilag nincs semmi különleges, ezért a keresőoptimalizálás szempontjából az másolatnak tekinthető. Ha ez több alkalommal is előfordul, akkor ez a kettőződés a weblapunkat erősen rontani fogja. Természetesen a címkeoldalaknak nagy jelentősége van, de a duplikációról mindenképp tudnunk kell. Mindenképp fontos, hogy okosan éljünk ezzel a lehetőséggel.
Amikor előnyös
A címkeoldalak lényege, hogy ha egy címkefelhőt elhelyezünk, akkor az érdeklődők ha megnyitják a címkéket, akkor ott megjelenik a kapcsolódó bejegyzés is. Szintén ez történik akkor is, ha önálló posztokra klikkelnek, és a szöveg végén lévő címkére kattintanak, mert akkor is a tárgyhoz tartozó, lényeges elemek jönnek fel.
Ez az, ami miatt hasznos ez a lehetőség. Arra azonban helyezzünk nagy hangsúlyt, hogy a bejegyzések is tartalmazzák ezeket. Viszont ha figyelünk a keresőoptimalizálásra, akkor ezeknél a címkeoldalaknál tiltsuk le az indexelési lehetőséget a Google-nál. Ez is kettőzésnek számít ugyan, azonban mivel nem kerül indexelésre, ezért a SEO-ba nem fog beleszámítani.
A bővítmények segítségével tudjuk a címkeoldalak indexelését megtiltani. Többek között ilyen bővítmény például a Yoast SEO. Itt meghatározhatjuk azt, hogy mik azok a taxonómiák, amiket nem engedünk indexeltetni, pl. a címkéket.
Megtehetjük azt is, mert a Yoast ebben is partner, hogy felülbíráljuk a tiltást minden címke esetében külön-külön. Tehát tilthatunk összességében címkéket, de ugyanakkor meghatározhatjuk az ez alóli kivételeket is.
Ha belefektetünk még egy kis munkát a címkehasználatba, akkor további lehetőségeink is vannak a keresőoptimalizáláskor. Annyit kell csak tennünk, hogy ne legyenek duplikátumok, azaz ne kettőzzünk meg semmit, akkor ez a SEO-ban hatalmas fórt jelent majd nekünk.
A gyakorlatban ez az úgy néz ki, hogy egész egyszerűen csak egy egyedi szöveget kell beírnunk a címkeoldalakra, hasonlóan ahhoz, mint ahogy a bejegyzéseinknél is tesszük.
A kulcsszavaknak itt is nagy jelentősége van, mert azt fel kell használnunk a címke címében (H1), a szövegében. Ez a kulcsszó nagyon gyakran magának a címkének a neve. Itt is belső címsorokat kell használni.
A SEO címét és a meta leírást is fel kell használnunk, de ez a Yoast SEO használatával nem lesz probléma.
Ha ezeket az instrukciókat megfogadjuk, ebben az esetben a duplikált címkékből lényeges, fontos, jól használható gyűjtőoldalakat tudunk készíteni, ezáltal a találati listákon is jó helyen fogunk szerepelni.
Rajtunk áll, hogy mely címkeoldalnak adunk tartalmat, és a többi esetében pedig tiltjuk az indexelést.
A bejegyzést a Tartalomkeszites.hu Keresőoptimalizálás csapata készítette.