A prémium linképítés során az a célunk, hogy minél több weboldal linkeljen minket, növelve ezáltal a saját oldalunkra érkező látogatásokat és előbbre helyezni azt a keresőmotorok listájában. Hogy sikert érjünk el, elengedhetetlen a minőségi tartalom, amelyet oldalunkra feltöltünk – legyen az írott szöveg, grafikonos kutatási eredmény vagy olyan kép/videó, amelyek érdekeltek közönségünk számára.
Mit tehetünk még a prémium linképítés során?
Tartalom építés szempontjából, megpróbálhatjuk az interjúkat – például szépség trükkös blogunkra feltölthetünk egy hasznos tanácsokból álló videót/cikket egy dermatológussal, sminkes szakértővel, életstílus tanácsadóval. Még jobb, ha ez a személy valamilyen elismerésnek örvend szaktudása miatt.
Igaz, kicsit nehezebb munka, mert kapcsolatba kell lépni vele, meggyőzni őt és végül összeírni az anyagot, de egy szakértő véleménye pozitívan és nagy mértékben befolyásolhatja sikerünket. Ha az illető személy saját oldalán is visszalinkel minket, az már tényleg több mint amit kívánhatnánk, így mindkét fél nyertes.
Online magazinok és hírportáloknál is próbálkozhatunk prémium linképítéssel, azzal a feltétellel, hogy olyan szakmai tudással rendelkezünk a téma megírásában, amivel maga a magazin is nyer. Cserébe, persze nekik a mi oldalunkra vezető link elhelyezését kérjük a cikkbe.
Miért ne egyszerűen csak fizessünk érte? Mert nagyon drága, és egy cikk megjelentetése nem biztos, hogy megér ekkora áldozatot vagy ha mégis, a kisebb büdzsénk nem engedi meg azt.
Hogyan mérjük fel sikeres volt-e a prémium linképítésünk?
Ha már időt szántunk minőségi tartalom elkészítésére és weboldalunkra linkeket vonzani, akkor érdemes megnézni egy ilyen kampány végén milyen eredményre jutottunk, hisz a jó hírek mellett, olyan problémákra is betekintést nyerhetünk, amiket eddig figyelmen kívül hagytunk.
Érdekelhet az, hogy milyen oldalak linkeltek minket, mennyire állnak közel a mi aktivitásunkhoz, mennyire változatosak és megbízhatóak ezek a források. De akár azt is megnézhetjük, hogyan fejlődött a márkánk és az oldalra érkező forgalom. Ha igen, akkor a prémium linképítés során befektetett munkánk megtérült.